Eğitim ve Öğretimde Araç Gereçler



Öğrencide istendik davranışların geliştirilmesi için görsel ve işitsel yöntemlerin birlikte kullanılması gerekir. Bu faaliyete aynı zamanda gösteri yöntemi de denir.Herhangi bir konun gösteriminin materyali olduğu ve bunun  nasıl yapılacağı öğrencilerin önünde gösterilmek suretiyle öğretilmesi esasına dayanır. Fizikî, beşerî ve ekonomik coğrafya olayları ile ilgili kavramları öğretme bu yöntem sayesinde gerçekleşir. Bu faaliyet ise araç ve gereç yardımıyla sağlanır.Konulardaki haritalar, şekiller, fotoğraflar, tablolar öğretimde öğrenmeyi araç ve gereç yardımıyla anlaşılır hâle sokar. *

Yukarıdaki resimde de gördüğümüz üzere bu araç ve gereçler kendi aralarında çeşitlerine ayrılırlar. 

      
  Bu araç ve gereçlerin faydaları şunlardır:

  •  Çoklu öğrenme sağlarlar.
  •  Dikkat çekerler.
  •  Somut şeyleri soyutlaştırırlar.
  •  Hatırlamayı kolaylaştırırlar.
  •  Zamanda tasarruf sağlarlar.
  •  Eğitimin maliyetini düşürürler.
  •  Öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarını karşılamalarına yardımcı olurlar.
  •  İçeriği basitleştirirler.
  •  Tekrar tekrar kullanılabilirler.
  •  Öğrenciyi derse güdüler.
  •  Öğrencinin öğrenme sürecine aktif katılımını sağlarlar.
  •  Eğitimde araç-gereç kullanımı öğrencinin yaratıcılığını artırır.
  •  Eğitimi ve öğretimi eğlenceli hale getirir.
  •  Öğrenciye verilmek istenen mesajın daha etkili bir şekilde verilmesini sağlar.
  •  Öğrencide merak uyandırarak öğrenciyi araştırmaya sevk eder.
  •  Bu araç-gereçleri öğrenci istediği zaman kullanabilir. **



Kaynakça
*   http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/157/gungordu.htm
** https://gkcnoz.wordpress.com/ders-kaynaklari/diger-projeler/


Yorum Gönder