Öğrenme Stilleri

Öğrenme Stilleri 


Gelişen bilgi çağında her birey bir konuyu öğrenirken farklı yollardan hedefe ulaşabilir. Bu süreçte kişinin hedefine daha sağlıklı ulaşması için o hedefe en rahat ve en hızlı ulaşma tarzını bilmesi gereklidir. Bu tarzlar öğrenme stilleri olarak karşımıza çıkar. Öğrenme stilleri 3’e ayrılır.

Görsel Öğrenme Stili 

Bu öğrenme stiline sahip kişiler görerek daha kolay öğrenirler bu gruptakilerin belirli özellikleri vardır. Bunlar:
  • Özel yaşantılarında genellikle düzenli ve titizdirler. 
  • Dağınık bir masada ders çalışamazlar, önce masayı kendilerine göre düzenlerler, daha sonra çalışmaya başlarlar. 
  • Çantaları, dolapları her zaman düzenlidir. 
  • Tam olarak öğrenebilmeleri için dersin mutlaka görsel malzemelerle desteklenmesi gerekir. 
  • Harita, poster, şema, grafik gibi görsel araçlarla kolay öğrenirler ve bu araçlarla öğrendiklerini kolay hatırlarlar. 
  • Bilgi ve kavramları sembol ve resimlere dönüştürmeleri anlamalarını ve bellekte tutmalarını kolaylaştırır. 
  • Bir şey düşünürken gözleri yukarı doğru bakar. 


İşitsel Öğrenme Stili

Bu öğrenme stiline sahip kişiler duyarak daha kolay öğrenirler bu gruptakilerin belirli özellikleri vardır. Bunlar:


  • Diğer gruplardakilere göre daha konuşkandırlar. 
  • Oyunlarını kendi başlarına oynuyor bile olsalar, sanki yanlarında birileri varmış gibi konuşarak oynarlar. 
  • Yaşlarına göre daha kapsamlı cümleler kurarlar, kelime dağarcıkları geniştir. 
  •  Konuşmalarında bir ahenk ve melodi vardır. 
  •  Bir şey düşünürken kulak hizasına doğru bakarlar. 



Kinestetik(Dokunsal) Öğrenme Stili 

Bu öğrenme stiline sahip kişiler duyarak daha kolay öğrenirler bu gruptakilerin belirli özellikleri vardır. Bunlar:


  • Okul hayatında zorlanabilirler. 
  • Oturdukları yerde uzun süre duramazlar. 
  • Parmak kaldırmak, öğretmenin kendisini görmesini beklemeyi zaman kaybı olarak görürler. 
  • Hemen harekete geçerler. 
  • Öğretmenin ”Tahtayı kim silecek?” demesi yerlerinden fırlamaları için yeterlidir. 
  • Görsel ve işitsel mesajları algılamakta zorlanırlar. Ancak yaparak algılarlar. 
  •  Hareket hâlindeyken daha iyi öğrenirler. (Örneğin, kondisyon bisikletinde kitap okuduklarında daha iyi anlarlar.) 
  •  El şakası yaparlar, konuşurken el ve kollarını bol bol kullanırlar. 
  •  Dokunsallar daha çok ellerini kullanarak öğrenirler. 
  •  Plan ve programdan fazla hoşlanmazlar

Kaynaklar: http://nkal.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/20/01/964247/dosyalar/2012_12/10102559_ogrenme_stilleri.pdf
http://www.itugvo.k12.tr/ilkogretim/rehberlik_bultenler/ogrenme-stilleri.doc
http://w3.gazi.edu.tr/~aligullu/ost.htm

Yorum Gönder